Milyen a jó cél?

2015.03.18 11:50

Nagyon fontos, hogy vonzó legyen számodra és lelkesedéssel töltsön el! Hogyan tudnál tenni érte nap mint nap, ha már a gondolata is keserűséggel vagy undorral tölt el?!

Tisztázd magadban, hogy valóban a te célod? Te akarsz lefogyni, vagy te egész jól elvagy az alakoddal, csak a párod nyüstöl, hogy fogyjál le - mert úgy nem fog menni.

A jó cél konkrét, jól körvonalazott, mérhető. Kevés az, hogy "szeretnék egészségesebben élni", mert az agyad egy könnyed mozdulattal félresöpri: "ja, igen, tudom, zöldségek..", és már el is feledkezett róla. De
ha előre meghatározod, hogy mit is jelent ez számodra, és hogyan fogod megvalósítani - pl. minden reggel salátát reggelizem - és ehhez be is szerzed a hozzávalókat, akkor működhet.

A jó cél reális, azaz a jelenlegi körülményeid közepette végrehajtható és a képességeidnek megfelel. Nem arról van szó, hogy ne tartogasson számodra semmilyen kihívást. Kitűzhetsz nagyobb, a komfortzónádon jóval túlnyúló célokat is, azonban azokat is érdemes kisebb lépésekre bontani. Pl. végigjárom az El Camino-t, de előtte kipróbálom itthon, hogy milyen egy nap 20-30 kilométert gyalogolni a kék túrán, aztán milyen 1 hétig csak menni és menni...

Ha szeretnél valamit elérni, nem hanyagolhatod el az időtényezőt. Határidőt kell szabnod magadnak, lehetőleg kisebb mérföldköveket, rövid távú célokat is beiktatva. Pl. ezen a héten keresek egy nyelvvizsga-előkészítő
tanfolyamot magamnak és beiratkozom. Máris nem olyan átláthatatlan nagy falat és megfoghatatlan "a leteszem a nyelvvizsgát". Fontos, hogy a céljaidról a hozzád legközelebb állók is tudjanak, és lehetőleg támogassanak benne.

És végül, fel kell készülnöd arra, hogy mindig lesznek olyan órák vagy napok, amikor valaki vagy valami hátráltat. Ezt hogyan fogod kezelni?

Elérhetőség

B. Kiss Orsolya Budapest
06/20-773-5065 szemelyesfejlesztes@gmail.com